dood spoor

165091

Enkel onrust in mijn hoofd, gedachten niet te remmen

niets komt nog binnen wat ik hoor

afstandelijke stemmen

ik zit hier op dood spoor.

*

Heel even leek het goed te gaan, de storm leek af te zwakken

de Herfst is rustig, ik kan door

het blad blijft aan de takken.

Toch voelt het als dood spoor.

*

Het eindstation om uit te stappen

hier gingen veel mij voor

een overweg om te ontsnappen

mijn vluchtweg, een dood spoor.

*

Machinist, politie, brandweer

de nabestaanden moeten door,

de trein naar Amersfoort vertrekt weer

Station Ermelo, dood spoor.

dickblogt® okt 2013

nb: (uit 2010)

Zelfmoord op spoor moet omlaag

Spoorbeheerder ProRail wil het aantal zelfdodingen op het spoor de komende vier jaar terugbrengen met 5 procent. Een woordvoerder heeft een bericht daarover in het vakblad Psy bevestigd.Het aantal zelfdodingen in Nederland is volgens recente cijfers van het CBS vorig jaar gestegen. In 2008 maakten 1435 mensen een eind aan hun leven. Vorig jaar steeg dat aantal met negentig gevallen tot 1525. Volgens ProRail leert de ervaring dat ongeveer de helft van het aantal suïcides wordt gepleegd door mensen die in behandeling zijn bij instellingen voor geestelijke gezondheidszorg, of daar in behandeling zijn geweest.

kijk ook hier: http://ermelo.nieuws.nl/dickblaft/20131010/Zelfdodingen-op-het-spoor

column “dickblaft” voor ermelo.nieuws.nl

zieke-hond

4 thoughts on “dood spoor

  1. Wie voor de trein springt is ver weg, anders denk je aan de machinist.
    Wat jaren geleden -mijn vrouw werkte nog- kregen we de boodschap dat de trein niet reed “wegens een aanrijding met een persoon. Ik bracht haar naar Ede en nadat ik weer thuis was kwam onze predikant eraan. “Fulps, ik weet dat je nooit rouwdiensten speelt maar Toos heeft dringend gevraagd of je een uitzondering wilt maken”.

    Het was een goede vriend.

  2. Het vervelende is dat veel instellingen langs het spoor gevestigd zijn.

    Hier zijn veel hekken langs het spoor geplaatst, maar nu neemt het aantal zelfdodingen op spoorwegovergangen en vanaf perrons toe. Dwz sneltreinen scheren hier met een noodgang langs een aantal perrons.

    Het blijft ontzettend vervelend dat deze mensen niet op een andere manier geholpen kunnen worden. Van mijn machinerended oom weet ik ook maar al te goed dat veel machinisten er malende van zijn geworden. Mensen staan langs de kant en blijven daar staan. Als je daarvoor stopt zegt iedereen waarom? Maar er zijn ook mensen die langs de kant staan en op het laatste moment voor de trein springen. Dan sta je als machinist machteloos. Afhankelijk van hoe het verloopt kan het tot een behoorlijke ontregeling van het treinverkeer leiden.

Comments are closed.