opgeladen


Het onderwerpje van vandaag sluit prachtig aan op het vorige, maar is van geheel andere orde. Onze sportieve TT heeft namelijk ook regelmatig startproblemen, ongeacht het weer. Bij de eerste proefrit vóór de aankoop hadden we al gewaarschuwd moeten zijn. Hij startte niet. Snel een nieuwe accu en alles was in orde. Het is een plaatje om te zien en zeker met open kap rijden is een feestje. Af en toe moesten we geholpen worden als de auto een paar dagen had stilgestaan. Meestal kreeg mijn Sonja de schuld. Er was vast en zeker een lampje blijven branden of iets dergelijks. Na een jaar gebeurde het al zodra de TT twee dagen had stilgestaan. De diagnose luidde: De auto lekt ergens stroom. Kabeltjes vervangen, roestige stekkertjes, oude bedrading, geen garantie. De ene rekening na de andere en steeds probeerden ze iets anders. Mogelijk lag het aan de radio of aan het “kastje” wat vóór de radio zat. Prijsopgave van de kosten: € 800,- maar geen garantie dat het dan ook daadwerkelijk verholpen zou zijn. Wat zou u doen? Ik kocht bij Brezan een kleine acculader (druppelaar) en monteerde een handig stekkertje aan de accu. Elk weekend hing de stoere TT via het rood-zwarte snoertje als een junk aan het stopcontact. Bij iedere volgende APK keuring constateerde men het spanningverlies en wilde de kundige monteur graag even kijken of hij de oorzaak kon vinden. Zo ook de laatste keer in december. De monteur belde en meende de oorzaak te hebben gevonden. Geschatte kosten € 2200,- excl btw. Ook meldde hij vrolijk dat er nodig een nieuwe accu in moest omdat de huidige er al vanaf het begin in had gezeten. Ik protesteerde heftig en vroeg hem de historie even te bekijken. Het was inmiddels de derde accu ontdekte hij en deze zou als garantie gratis geleverd worden. Na veel gepraat en gezeur heb ik vandaag eindelijk de auto afgehaald en heb heerlijk 4-wheel aangedreven iedereen voorbij gereden in de sneeuw. Reparatienota van bijna tweeduizend euro maar voldaan en afwachten of het probleem nu wél is verholpen. Zelf ben ik inmiddels behoorlijk opgeladen kan ik u zeggen. Dave, de vriendelijke directieassistent, vond het vervelend en als extra service had hij een cadeautje voor ons klaarliggen. U raadt het nooit! Een acculader voor de zekerheid! dicktipt: www.autoflevo.nl Harderwijk.

9 thoughts on “opgeladen

  1. Zou dit nou zo’n “maandagochtend” auto zijn, die je in vroeger jaren nogal eesn tegenkwam? Zo wil het verhaal althans…
    Mijn zusje heeft al ettelijke jaren een TT Cabrio en ik heb haar nooit gehoord over problemen met dat ding. Tsja, wat te denken.

  2. Je zou een stroommeter tussen de pluspool van de accu en de plusdraad kunnen plaatsen. Je kunt dan de lekstroom aflezen. Vervolgens zou je een voor een alle zekeringen even kunnen loshalen. Terwijl je dat doet let je op de lekstroom. Bij een van de zekeringen zal de lekstroom opeens naar 0 gaan.
    Dan onhoud je het nummer van de zekering en pak je het instuctieboekje. Daar staat bij welk onderdeel die zekering hoort. Vervolgens vervang je dat onderdeel. Daarna rij je naar de Lexus dealer en ruilt hem in.

  3. ‘k Zit op deze vroege zondagmorgen het verhaal nog eens te lezen en krijg toch de gedachte dat er bij Flevo redelijke nitwits rondlopen waarvoor ze een vorstelijk uurtarief berekenen. Voor die 2000 kun je complete auto’s kopen die het gewoon altijd doen…

  4. Ja, lieverd je moet er iets voor over hebben om gezien te worden. Die Martin zou misschien ingezet kunnen worden als adviseur bij auto Flevo. Lexus is geen optie (ziet er niet uit)

  5. Beste Ede,

    Ik lees uit je bericht dat je nog geen kennis hebt gemaakt met de verschillende Lexus bolides.
    Zou jij de weddenschap aan durven dat, nadat ik je een rondleiding heb gegeven door de Lexus showroom, je op eigen initiatief een rectificatie plaatst over het er niet uit zien van een Lexus?

    Met vriendelijke groet, Martin.

Comments are closed.